dijous, 26 d’abril de 2012

Brico 15: reparació peça faldó

(versión en castellano)

Fa unes setmanes, em vaig trobar trencada la peça que uneix la cabina amb el faldó lateral. Algun cotxe hi havia donat un cop i el conductor no va ser prou civilitzat com per deixar una nota, no fos cas que, a més de no saber conduir, perdés la bonificació de l'assegurança (si en té...).

En fi...

Toca reparar-ho.

El primer, vaig a comprar el material: kit de resina de poliéster i fibra de vidre, imprimació per plàstics, i pintura semblant als faldons de l'auto:



Desmunto la peça trencada i la porto a casa per fer la reparació:


A més d'estar trencada, li falta un tros:


Amb cinta americana, intento que la peça mantingui la forma que ha de tenir un cop enganxada:





A més, per a que la resina no sobresurti massa per l'altra banda, enganxo un tros de paper d'alumini:




A partir d'ara, abans de treure la fibra de vidre de la capsa, em poso guants de làtex per a que no em piquin les mans després. Caldran uns quants parells.

Preparo la resina amb la dosi de catalitzador (3% però una mica més també va bé). 

Ara cal tallar els trossos de fibra de vidre que pensem que caldran, almenys al principi. 

Amb el pinzell poso resina al voltant de la zona afectada, i vaig agafant fibra de vidre i la vaig posant a sobre, repassant amb el pinzell fins que queda ben impregnada de resina: 





Després de posar unes quantes capes (3 o 4 segons el lloc) de fibra i resina, passo l'assecador per a que curi abans:




Un cop sec es veu d'un color més fosquet:



Trec el paper d'alumini, no ha quedat massa malament per l'altra banda:


Poso una capa més de resina, procurant cobrir tots els foradets, amb pólvores de talc per espessir-ho.


I, quan puc (en el meu cas, al cap d'un parell de dies, per manca de temps), toca tallar els sortints, i passar-hi paper de vidre:


Primer, gruixut (gra 40):



Ï després, gra 80, i finalment un de més finet, que no recordo el número (podria ser 300). 

Com que anirà pintat, no cal passar-hi paper a l'aigua.


Abans de pintar, vist per davant::





I per darrera:



Aprofito per rematar una esquerda que he vist en passar el paper de vidre:



I a punt per donar imprimació:



Ja té una capa d'imprimació, encara que no es nota massa canvi:



La primera capa de pintura sí és nota més:


Segona capa, abans de mitja hora (màxim temps entre capes, segons el pot):

Tercera:



I després del repàs final, peça acabada. No ha quedat 100% perfecte, però amb un repàs amb paper de vidre a l'excés de pintura, pràcticament no es veurà la reparació: 


Ja només caldrà tornar-la a muntar, amb el cargol i MS Tech.


Plantegem... però la fibra que es ve a sota de la primera forma, per la banda de dins, toca. A més, la planxa d'alumini que fa de faldó està deformada, cal donar-li altre cop la forma.





Rebaixo la fibra que sobra, ho faig amb una fressa del Lidl:




Posem MS-Tech a la peça:



I a l'auto, i la posem. Allisem amb el dit ben mullar amb aigua i sabó de plats. L'ideal és haver posat cinta de carrosser marcant els límits, però no en tenia:



Unes tires de cinta americana per a que es mantingui en posició, i posar el cargol que s'intueix dalt de la següent foto, i a esperar que sequi:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada