diumenge, 1 de setembre del 2013

Delta de l'Ebre en bici

Aquest cap de setmana tenim clar que volem anar a fer kilòmetres en bici. Dubtem entre l'Empordà, i el Delta de l'Ebre. Les Vies Verdes les hem fet més vegades, i tenim previst anar a la d'Olot a Sant Feliu d'aquí a dues setmanes, o sigui que les descartem.

Finalment, i malgrat que sabem que hi haurà més mosquits... cap al Delta de l'Ebre!

Rellegeixo l'OnRoadMagazine que en parla, que té molta i molt bona informació al respecte.

Divendres, 30 d'agost de 2013

Aprofitant que és festa a la feina, poso un prestatge que em faltava al garatge, i vaig a buscar els nens a casa dels avis.

Baixem a casa amb l'auto, i recollim la Gemma. Comencem el cap de setmana!

Tot i ser contraris als peatges, agafo l'hurtopista de pillatge, per guanyar temps... surto a L'Hospitalet de l'Infant per parar a fer gasoil fora de l'autopista, aprofitarem per fer-ho a la gasolinera que està al tram 127 de la Via Catalana, on serem el dia 11 :-)

Finalment, i després de creuar Deltebre i Sant Jaume d'Enveja, i de fer un tram per camí asfaltat, que va pel costat de les llacunes i canals

Arribem!

A sopar i a dormir, sense ni sortir de l'auto (només per engegar el gas).

Dissabte, 31 d'agost de 2013

Ens llevem sense cap pressa, esmorzem, i ens vestim de ciclistes.

Descarrego les bicis dels nens, que van darrere, i les nostres, que van al garatge (per primer cop)

I som-hi!

Ens farem un fart de veure arrossars:

Panoràmica des del mirador:

Ens vam oblidar les bambes de la Judit, o sigui que ens fem venir bé la ruta per passar pel poble més proper, Poblenou del Delta.

Per arribar-hi fem camins, i també camins asfaltats o carreteres sense pràcticament trànsit:

Després que ens diguin que de botigues, res de res, hi dinem, a Poblenou del Delta, a Casa Amadeo:

I en acabar, fems el 8 km que ens separen de Sant Carles de la Ràpita, on aparquem al centre:

I anem a buscar sabateries (i prendre un gelat, i botar als elàstics):

Finalment trobem unes bambes que li agradin a la Judit:

I tornem. Veiem un cranc americà:

que creua el camí per anar a l'arrossar del costat:

En veurem moltes restes, de companys seus que han servit de dinar a les moltes aus...

Algun pont per creuar canals:

I, després d'uns darrers kilòmetres perseguits (i enxampats i picats) pels mosquits, arribem:

Podeu veure i descarregar la ruta a Wikiloc.

Mentre endreço les bicis, m'acaben d'acribillar.... no donc l'abast a matar-los, en mato un i me'n piquen dos... Quan vaig a dutxar-me compto més de 20 picades.

Diumenge, 1 de setembre de 2013

Avui fem una altra volta en bici. Cap al Trabucador.

Al primer mirador que veiem hi ha unes noies del SEO/Birdlife. Ens ofereixen participar en un concurs, es tracta d'apuntar espècies d'ocells que veiem a tres miradors de la zona. Jo, a més dels ocells, miro el paisatge i les bicis:

Seguim fins el següent punt, a les Salines de Sant Antoni:

I seguim altre cop fins al Riet Vell., on hi ha el darrer punt i un noi de Cádiz molt amable ens ajuda a trobar uns quants ocells de diverses espècies i ens explica molt bé com són, amb els seus noms en català.

És hora de dinar i hi ha gana, o sigui que anem al lloc més a prop, la urbanització Eucaliptus, on triem dinar al restaurant del càmping (La Mar del Delta). Hi dinem molt bé! Els calamars i la cassola d'arròs amb bou de mar estan per llepar-se els dits.

En sortir, vull anar al Trabucador, o sigui que desfem camí per anar fins la platja. Hi ha poquíssima gent, i ens ve de gust fer un bany, o sigui que, alguns en roba interior, alguns en culot de ciclista, cap a l'aigua!

Seguim, abans no se'ns faci, com ahir, prou tard com per a que surtin tots els mosquits...

I, després d'un darrer esforç, arribem a la Casa de Fusta, o, més ben dit, al restaurant del mateix nom, on prenem alguna cosa a la terrassa, abans d'anar cap a l'auto:

Allà a la esquerra es veu l'Elna esperant-nos, i aquí a la dreta, el restaurant:

Carrego bicis, avui quasi sense mosquits (tot i que ja en veig algun).

La ruta d'avuí també és a Wikiloc

Dutxes, i buidem a l'àrea, costa 3 euros buidar i omplir (cal avisar per a que obrin)

Mentre buido (omplir ho deixo per quan tornem a sortir, doncs on desem l'auto podem carregar aigua), rebo unes quantes picades més, no com ahir, però ja comencen a haver-n'hi uns quants...

Finalment, arrenquem i enfilem el camí cap a casa, parant a sopar ràpid just abans de Tarragona.

Arribem justet, abans que la mestressa del parking posi l'alarma (cinc minuts més tard i haguéssim hagut de picar al timbre per a que la desconnectés), i descarreguem molt ràpid, ho posem tot al cotxe (menys el que ens oblidem, que ja recolliré demà), i sortim pitant cap a casa!

Totals: 9 sortides i 6244 kms fets, a una mitjana de 2.33 sortides i 1614.88 km al mes, i 28 nits passades a la nostra segona caseta :-)

1. Una sortida molt bicicletera... en prenc nota!

2. Està de conya, la zona, i si vas quan els mosquits no piquen (o tornes a l'auto i poses les mosquiteres i ruixes de "flit" abans que sigui l'hora "M") tot perfecte! Els camins són fàcils, sense gaire trànsit, sense CAP inclinació. Ideal pels nens. Penjaré les rutes al Wikiloc i editaré el post per incloure'n els enllaços. 32 km dissabte i 31 diumenge, amb molt poca ajuda als nens per part nostra (una mica d'empènyer al final però bé!).

1. Hehehe nosaltres vam estar a l'Albufera i els mosquits, tot i que n'hi havia, no eren tan voraços com aquí Catalunya (això deu ser cosa de la Rita Barberà)... ;-)

3. Muchas gracias por el post! Este verano iremos para allá y me parece que os copiaremos. Saludos desde Lanzarote.

4. De nada! Es una zona muy chula, ideal para ir en bici. Que lo paseis genial!