diumenge, 16 de setembre del 2012

Via Verda Girona-Sant Feliu de Guíxols amb els petits

Divendres, 14 de setembre

La idea és fer la Via Verda des de Girona cap a Sant Feliu de Guíxols  fins on arribem, i des d'allà, tornar jo ràpid a buscar l'auto per anar a buscar la resta de la família. Suposant que els nens aguantin uns quants kilòmetres...

Sortint de la feina, me'n vaig a spinning (cal agafar forma per la Selenika i la XVII Travessa Sant Joan Despí-Montserrat), i llavors cap a casa.

Estrés per carregar l'auto, perquè ho intento fer al costat de casa (a més de l'equipatge normal, hi ha les quatre bicis, cascs, etc).

Finalment, tardet, sortim cap a Girona, per carretera com sempre que podem.

Directes a l'aparcament del pavelló de Fontajau, on sembla que no hi hagi cap AC, i ens sembla estrany, però en acostar-nos, a la zona fosca, està ple de Hymers, déu ser una reunió d'algun club de propietaris.

Ens posem a prop, i a sopar i a dormir que és tard i demà calen forces.

Dissabte, 15 de setembre

No ens llevem molt d'hora, i esmorzem.

La Judit es queixa d'un cop al dit, que es veu que es va fer ahir a l'escola... no sabem si podrà anar en bici.
Finalment, la Gemma la porta al CAP, mentre el Marc i jo preparem les bicis (inflar rodes i greixar cadenes de les quatre, per si quan tornen poden fer algun tram del recorregut), i deixo les de les noies al portabicis.

Quan estic tancant l'auto, truca la Gemma. No és res i amb una mica d'esparadrap es soluciona. Estan venint, o sigui que tinc el temps just per baixar altre cop les seves dues bicis.

Foto amb els nens abans de sortir:

Som-hi, doncs, cap a creuar Girona. Només creuar el Ter, que és allà mateix, ja veiem Sant Fèlix i la catedral:

Ja abans de sortir de Girona, anem seguint la Via Verda:

Aquesta setmana, després de la manifestació de l'onze de setembre, crida l'atenció el nom de la plaça:

I ja sortim a la Via Verda pròpiament dita:

Després de passar Quart, arribant a Llambilles:

"Repetim" una foto de fa quasi exactament 4 anys, quan el Marc tenia un anyet i anava en cadireta darrera la Gemma, i la Judit en tenia quatre i ja anava al límit de la cadireta de la meva bici...

Si teniu curiositat, feu click a les fotos petitones :-)

Guapos, eh? :-)

Tornem, però, a l'any 2012.

La Judit ja vol parar a dinar, però l'estirem fins a Cassà, com fa quatre anys:

Preguntem, i ens envien a Can Medina, senzill però bé:

Dinem a la terrasseta, amb les bicis (lligades, de tota manera), a la vista:

Després de dinar, seguim, recuperant la Via Verda al cap de poc.

Anem trobant ponts:

Jo, aquí, amb la Judit, que pel matí feia més mala cara, però per la tarda va molt contenta:

I el mico, que va més content que un gíngol!

La Judit ja està molt cansada, en arribar a Llagostera:

i li prometo que si l'acaba (tot el que queda ja no té pujada) anirem a un càmping, cosa que no estava prevista, però que ella ho va demanant.

Al final, quedem que amb que arribi a Santa Cristina d'Aro, ja ho donem per bo, i en parlem de si seguim mentre fem un cafè/Cacaolat. Font-Picant ja és terme municipal de Santa Cristina, i hi parem:

Finalment, la Judit decideix seguir els 10 km que queden!

Seguim i en Marc, cansat, fa un parell d'aterratges forçosos, i per evitar-ne més fem un intent d'enganxar el Marc al Trailgator però el suport, posat a darrera hora, va tort i ha de seguir pedalant.

A Castell d'Aro veiem un circuit de vies petitones que donen la volta a l'antiga estació, i ens diuen que l'endemà estarà en marxa d'onze a una. El Marc diu que vol venir-hi, però el càmping on hem dit d'anar amb la Judit és a Calella de Palafrugell, o sigui que tenim un conflicte que caldrà resoldre.

Al final, decidim entre tots, com a solució salomònica, anar al càmping Valldaro, que agafen ACSI i campingcheque, i des d'allà. l'endemà, anar al trenet.

Finalment, arribem a Sant Feliu, creuem el poble, i arribem a l'estació d'autobusos just a temps de carregar les bicis i pagar el bitllet, no ens sobra ni mig minut...

Els nens, esgotats, però feliços, orgullosos d'haver "arribat a la platja", i amb raó: 45 km, encara que siguin més baixada que pujada, és una gesta per nens de la seva edat!!

Cap a Girona:

Truco, durant el viatge en autobús, al càmping i m'asseguro que podrem entrar tardet i que ens podrem quedar fins les 16:00. No hi ha problema, o sigui que tot arreglat.

Arribem a Girona, descarreguem bicis, i seguim el GPS per altres carrers fins arribar a l'auto. Carreguem ràpid, i cap a Platja d'Aro!

El vigilant del càmping ens fa l'entrada provisional, ens instal·lem, i a sopar alguna cosa, i a dormir.

Diumenge 16 de setembre

Vaig a buscar el pa i croissants, com es va fent tradició les vegades que anem a càmping, i esmorzem tranquil·lament.

Pensava que els nens, en saber que anar al trenet voldria dir agafar la bici, dirien que no (especialment la Judit que en principi es quedava al càmping amb la Gemma mentre hi anàvem només en Marc i jo), però cap problema!

Fem 2.5 km per carril bici i Via Verda, i ja hi som!

Fem dues voltes en tren:

Parant a fer fotos:

Les bicis descansen una estoneta mentre anem "motoritzats":

La màquina, petita però "matona":

Tot el tren:

Tot i que sense permís està prohibit, ens permeten pujar a la màquina número 5, que circulava, en el seu moment, pel carrilet:

Darrera foto, i tornem cap al càmping:

Ja hi som:

I anem a la piscina, que té un inflable molt xulo:

però l'aigua està fresqueta:

Dinem, i recollim.

Marxem una mica més tard del previst, però no ens posen problemes.

Passem per l'antiga àrea d'autocaravanes, convertida, sense èxit, en aparcament d'autocars amb un vigilant que déu costar una calerada al poble, per un parell d'autocars que hi aparquin, i ara accepta cotxes, amb el resultat, aquest diumenge per la tarda, que només n'hi ha un (el del vigilant). I unes quantes autocaravanes, obligades a aparcar al carrer París. En fi, coses de les interessos particulars barrejats amb càrrecs...

Baixada per carretera sense incidents, i a pensar en la següent sortida!

Totals: 31 sortides i 13628 kms fets, a una mitjana de 2.23 sortides i 980 km al mes, i 75 nits passades a la nostra segona caseta :-)

1. Hola,
    Hem vist que vau fer la via verda amb nens menuts (asseguts a la cadireta de la bicicleta) i volíem conèixer la vostra experiència. Ens ho estem plantejant per l'estiu. No hem trobat, però, el post. Ens podeu aconsellar? MERCI

2. Hola.

No hi ha post... ho vam fer abans de tenir l'autocaravana i per tant el blog.
    En resum, va estar molt bé. Ens ho vam pendre mooooolt amb calma, vam trigar 7 hores, fent moltes parades (jugar, dinar, berenar, descansar...). Vam tornar amb autobús cap a Girona.
    No ho portàvem, i vam trobar a faltar, un coixí de viatge per aguantar el cap del petit quan es clapava. Li quedava el cap penjant :( Ho vam solucionar lligant-li el casc a la part superior de la cadireta però no és gaire bona solució...

Pots veure-ho aquí:

3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

4. Moltes gràcies! ho tindrem en compte! Enhorabona pel blog!