diumenge, 20 de maig del 2012

Trobada ACPasion a Collbató

Surt una proposta a acpasion per fer una trobada a Collbató. Ens hi apuntem, doncs el poble, que conec una mica d'haver fet dues Portals, té un entorn magnífic, amb vistes a Montserrat, i a més, el programa pinta de conya: trobada, bici, excursions i visites turístiques, cova del Salnitre inclosa...

Aquesta setmana la passo en un curs prop de London, o sigui que deixo les coses de bici preparades el cap de setmana anterior.

Aterro a El Prat divendres al vespre, massa tard per sortir divendres mateix. Dissabte, doncs.

Dissabte, 19 de maig

Ens llevem amb calma, acabem de preparar i carregar-ho tot, i sortim cap a Collbató.

Hem d'omplir aigua pel camí, i acabem arribant passada la una del migdia.

Lloc de trobada, amb "la iaia" en primer pla, i Montserrat com a escenari:

Passejada per Collbató, a punt de comprar els tickets per la visita turística al poble, museu de l'oli, i cova del Salnitre:

Diversos racons del casc antic del poble:

Aquest, amb el castell (el que en queda) al fons:

Vistes a Montserrat, des del poble. La taqueta marró és on és la cova del Salnitre, on anirem després:

Ermita de La Salut, vista des del poble:

Visita guiada al trull, on ens expliquen com es molien i després prensaven les olives:

El molí de sang:

La premsa:

D'allà anem cap a la cova. Des del camí tenim bones vistes sobre Collbató:

I, després d'una bona caminada, amb 289 graons (segons la Judit) inclosos, arribem a la cova:

Un cop dins, ens expliquen com es va formar, els usos que ha tingut al llarg del temps (habitatge, extracció de salnitre, i ara atracció turística), i el que veurem:

És curiosa, al principi especialment pel tipus de material (conglomerat):

El grup, atent a les explicacions dels guies:

No s'aprecia bé, però a partir de cert moment, trobem escales amb molt desnivell, graons una mica mullats, i cal anar molt amb compte, especialment amb els nens:

Ara ja és més curiós veure els passadissos, i les formes que ha fet el carbonat càlcic que ha deixat l'aigua:

En sortit, tornem a tenir vistes a Collbató:

I ja arribant:

D'aquí a l'auto, a preparar sopar, veure la final de la Champions, i a dormir.

Diumenge, 20 de maig

Pel matí, a les 8, sortida en bici, només adults. Una volta d'uns 20 km (track aquí):

Aquí, el Luis, Canbasc a acpasion.net, que ens fa de guia (i que era el que feia la foto anterior):

A mig camí, justament quan passem a prop de les autos, es dispara l'alarma de la nostra. El comandament de la Gemma no la pot parar, i rebo la trucada al móbil insistentment.... Torno, acompanyat del Luis, i ja s'ha acabat parant soleta... la desconnecto del tot, i tornem cap a Vinya Nova amb els altres.

I, en tornar, després del sorteig de regals, que no ens toquen, per variar :-D, a preparar totes les altres bicis;

doncs ja es prepara la sortida amb nens (track aquí), altre cop cap a Vinya Nova:

Arribada al restaurant Vinya Nova, on ens tenen preparat un avituallament i tot!  Carquinyolis, nespres, i aigua. Perfectament organitzat! :-)

De cop, comença a ploure ja de veritat... Ens posem impermeables, i ens aixopluguem sota una figuera, i després a un cobert que té el restaurant en un pati:

A la que afluixa, tornem tots cap a les autos. De baixada, el Marc té una caiguda, primer sembla que s'ha fet bastant de mal al colze dret, però desseguida veig que el pot moure, pot moure la mà, etc. Cap problema.

Continuem molt amb compte, i en arribar a l'auto, torna a ploure. Els nens i la Gemma cap dins, cap a la dutxa calenta, i em quedo posant les bicis al portabicis.

Acabo xop, però res que no arregli una dutxa calenta, un tè amb llet, i després un bon dinar!

Després de dinar (quasi tots, el Marc va al seu ritme i no acaba fins ben passades les quatre), ens cau una pedregadeta.

Quan el Marc acaba, cap a casa, i a descarregar!

Moltes gràcies als organitzadors, els membres d'acpasion.net de Collbató, i al club ciclista LaTaca, que ens ha muntat les sortides en bici!

:-)

I gràcies també a Collbató i el seu ajuntament per rebre'ns!

Totals: 20 sortides i 8624 kms fets, a una mitjana de 2.03 sortides i 874 km al mes, i 46 nits passades a la nostra segona caseta :-)