dimecres, 19 d’agost del 2015

Vacances per Lozère, Aveyron (4)

(continuació de la tercera part que podeu trobar aquí)

Diumenge, 16 d'agost de 2015
Brouquies, Brousse-le-Château, Rodez, Belcastel

Ens llevem cap a les 10h. Misteri:han desparegut les meves sabatilles!
Busco per tot arreu i rés.

Mentre em dutxo la Gemma les troba a l'armari. La Judit, a mitja nit, ha anat a buscar alguna cosa al seu armari, perquè tenia fred. Li ha caigut la roba a terra, i ha agafat roba i sabatilles d'un grapat i tot cap al seu armari!

Anem cap a la entrada de l'aparcament, on hi ha els serveis:

Buidem i omplim encara que no cal gaire.

La carretera no és de les més estretes, però té ponts i túnels que semblen aprofitats d'una antiga línia de tren (o, potser, tan sols dissenyats per a que passi un sol vehicle cada cop).

Per cert, a la foto anterior, si no avançaves fins la línia de punts (com diu el rètol que no vaig llegir), el semàfor no canviava mai :D   Va venir el del cotxe del darrere, fart d'esperar però molt amable, a explicar-nos-ho.

Després de creuar el pont (monocarril) de la foto, girem a la dreta, i altre cop a la dreta, necessitant una maniobra, per baixar a aparcar quasi a sota, arran de riu.

Pugem cap el castell, veient el poble, que és molt maco.

Paguem la visita del château de Brousse (14€, el Marc no paga)
Altre cop ens donen un paper amb explicacions, i el tenen en català :)

Val la pena veure'l, està prou bé, el castell.

Sortim del castell, baixem cap a l'auto. Tornem a creuar el pont:

Volem parar a Villefranche de Pamat, per veure el llac, però no podem parar-hi. Al poble veiem aparcaments però estem lluny del llac. Un cop prop del llac, passat el poble, l'únic aparcament està limitat d'alçada. Cap indicació ni alternativa visible.

Seguim cap a Rodez.

Aparquem molt a prop de la catedral.

Veiem la catedral i fem un vol. Tot tancat... no sembla que hi hagi molt a veure.

Curiosa manera que la gent no llenci el xiclet al terra :D

Seguim voltant, ja de tornada

Veiem el palau episcopal, que tampoc és gaire maco,

i tornem cap a l'auto. Ens hem quedat amb les ganes de menjar-nos una crêpe...

Davant l'auto hi ha un parc infantil xulo.

La Judit i el Marc hi juguen, en Jan marxa cap a l'auto, i la Gemma i jo seiem davant el parc. Per poca estona... en menys de 5 minuts en Marc ja s'ha fet mal:un cop al genoll. Cap a l'auto a posar gel, doncs.

Arrenquem cap a Belcastel. No sabem si dormirem allà o a una àrea propera.

Decidim acostar-nos a Belcastel i veure com està el tema per aparcar-hi.

Arribem al poble pe una carretereta, i veiem que tenim dues alternatives: o aparquem en pendent a la entrada, o al càmping.

Com que algun dia volem anar a càmping, decidim provar si hi ha lloc. Per arribar al càmping, que està a l'altra banda del riu, a 50m del poble travessant un pont de vianants, cal travessar el poble, anar 4 km més enllà, per una carretera estreteta, tombar a la esquerra per creuar un pont, tombar a la esquerra per agafar un camí, a estones asfaltat, a estones de terra, i desfer els 4 km per arribar altre cop davant del poble.

La entrada és estreta i alguna branqueta toca el sostre de l'auto.

Preguntem. Hi ha lloc, i ens costa 22.50€ la nit amb corrent i tot.

Aparquem a una parcel·la prop de la entrada. Maniobro per deixar l'Elna encarada a la sortida i amb la porta cara al riu.

No estem a primera línia de riu, i els arbres ens tapen el castell, però tenim vistes al pont i a algunes cases. Hi estarem de conya, decidim quedar-nos-hi dues nits.

Les instal·lacions són molt senzilles, quasi "cutres", però l'entorn... les vistes... el riu al costat... preciós.

Un cop hem fet la volta al càmping (2 minuts), els nens van a jugar a ping-pong i a bàsquet (només hi ha una cistella).

Creuem el pont, i fem la foto a la nostra parcel·la:

El poble és preciós:

Des de dalt es veu el riu i el càmping:

La Gemma prepara una massa de crêpes en pols que vam comprar, i jo trec taula, cadires, i munto una cuina exterior improvisant un suport pel fogonet portàtil.

Sopem a la fresca (bastant abrigats), amb excel·lents vistes). Les meves crêpes són de formatge amb roquefort del d'ahir :)

Frego els plats amb el Jan, i preparo cafès amb llet mentre els petits i la Gemma fan la partida al Linx.

Dilluns, 17 d'agost de 2015
Belcastel

Quan sortim de l'auto, després de llevar-nos tard com sempre i esmorzar, veig que la parcel·la 2 (a primer línia del riu) està buida. Plantejo canviar-nos però al final decidim que no cal.

La Gemma va a comprar pa i llet, i a preguntar el codi de la wifi. Només hi ha wifi just al davant de la botigueta, però n'hi ha prou per anar-nos posant al dia de whatsapp, mirar el temps, o similars.

Avui estrenem un tendal provisional del Decathlon, fins que no en posem un de fixe farem servir aquest. I potser no posarem el fixe mai, pel pes...
De fet l'estrenem com a tendal, perquè ja l'havíem fet servir un cop, l'any passat, com a protecció per la pluja (no hi ha crònica de les vacances a Holanda :(  ).

Volem posar una rentadora però està ocupada. Marcem a fer un volt pel poble, doncs.

Avui veiem que hi ha tot d'escultures fetes amb materials reciclats, moltes tenen bastanta gràcia.

Combinant les vistes i les fotos a les escultures, anem fent la volta al poble

En tornar, la rentadora segueix plena, déu fer dues hores que ha acabat, però ningú ha tret la roba de dintre i manté la rentadora ocupada...
Buidem la roba, i la poso en una pica buida. Posem la nostra, i quan acaba la estenem.

Mentre, la Judit dibuixa el poble:

Després de dinar, el Jan es queda a l'auto, i la resta creuem el poble i anem d'excursió buscant un mirador sobre el poble. Pugem i pugem seguint la carretera, i finalment trobem un caminet a una corba,

que ens porta a un punt on es veu el poble i el castell des de ben amunt:

Després de les fotos de rigor, baixem

Baixant, perdo el walkie. Truco pel mòbil al Jan, que té l'altre walkie a l'atu, i li dic que vagi parlant pel walkie, i seguint el so, el localitzem de seguida.

Arribem al poble, i no ens en podem estar de fer-li més fotos:

Ens hem guanyat una cervesa, al bar/botiga del càmping, i encarreguem croissants per demà pel matí. Aprofito la wifi per passar un esborrany d'algunes notes que he anat prenent, al blog.

Per la nit, després de sopar, la Gemma i jo fem un volt tranquil, sense nens, curtet però molt agradable.

I, si heu estat atents a les cròniques de la resta dels dies, ja us imaginareu què ve ara: