dilluns, 8 de desembre del 2014

Mercat Medieval de Vic i Sant Hilari Sacalm

Quaranta dies... quaranta dies sense sortir en auto! :(

Cal aprofitar el cap de setmana llarg, doncs...  Busco llocs on anar, i ens decidim pel mercat medieval de Vic.

Divendres, 5 de desembre

M'agradaria sortir avui, se'm fan els caps de setmana massa curts si sortim dissabte. Però tinc assaig pel concert de la setmana que vé, a Granollers, i acabarem tard...

Decidim pujar a Granollers amb l'auto, aparcar darrere el poliesportiu que hi a a tocar de Canovelles, i d'allà aniré a sopar (amb la Brompton) amb els companys, i a l'assaig, mentre la família sopa a l'auto.

Dit i fet, carreguem el cotxe, anem a buscar l'Elna, anem fins a Granollers, i vaig al sopar i a l'assaig, que va molt bé!

Torno a l'auto, i seguim fins a Vic. Arribem a l'àrea a les dotze tocades. Després de les primeres autos, hi ha una gran esplanada d'herba... hi entro amb compte, i faig alguna prova. No rellisca. Perfecte. O això pensava jo... segueixo fins el final, i quan intento aparcar... ens encallem. Si intento sortir ens enfonsem, encara que no doni gens de gas, i com que estem anivellats (més o menys), i no estem al mig del pas, així ens quedem.

Surto a posar l'aïllant extern (estem a 3 graus!), i veig que una altra auto ens ha seguit, però no ha arribat tan lluny. Vaig a veure si els puc ajudar, estan força inclinats i no sé com dormiran! Però es veu clar que no es pot fer res si no ve una grua, o sigui que dormiran així. Me'n torno, i cap al llitet!

Dissabte, 6 de desembre

Ens despertem molt tart, passades les deu! Visca! :)

Ens vestim i esmorzem, i quan anem a sortir, veiem que l'auto del costat és la d'El Colibrí d'ACpasion, l'Ana, que ens va fer els llençols a mida per les dues autos que hem tingut. Els saludem.

I ara, anem a conèixer el mercat medieval.

De camí cap al centre ens trobem un gran tió:

Seguim, i trobem primer el mercat ambulant ("mercadillo"), toca avui, i hi ha moltes parades per tot arreu.

Arribant a la plaça Major, ens trobem La Grossa, i la Judit es fa una foto amb ella:

La plaça Major està a vessar!

Hi ha un arbre de Nadal, costa molt fer-se una foto sense que quedi gent davant :D

I, al fons de la plaça, ens fiquem pel carreró, i entrem al mercat medieval, per fi.

Anem fent voltes, mirant paradetes, fins arribar a la església.

Davant hi ha una parada de joguines de fusta, i ens armem amb un arc i unes fletxes, i un mandró ("tira-xines").

Creuem el riu, i trobem un lloc per fer tir amb arc (dels de veritat :D), però no ens hi animem. Si que fem un parell de fotos amb aquest estri tan pràctic per a que els nens no es moguin gaire :P

Seguim passejant, però veiem que en poca estona hi ha una demostració, i tornem a veure-la.

I seguim la passejada, fins l'hora de tornar a l'auto. Hi ha molta gent per tot arreu.

Ho veieu, com estem encallats?

No sembla greu:

I per l'altre costat, menys:

Però no surt...  Si us fixeu, a la foto anterior es veu, a dalt, la grua i dues autos que acaba de treure... s'hi han encallat unes quantes.

Se'ns encalla una altra auto al costat, ha passat per on es pot, però no ha vist un forat i hi ha posat la roda del darrera...

Intentem treure-la, sense èxit. També tornem a intentar treure l'Elna, entre molts, però tampoc podem, i a sobre s'enfonsa una miqueta més, ho deixem córrer, ja trucarem a la grua quan volguem marxar.

La Gemma aprofita per treballar una mica:

I la Judit per llegir

Sopem, i veiem un dels poquíssims programes que veuem a la tele (Oh Happy Day, a TV3), i després cap al llit.

Diumenge, 7 de desembre

Ens tornem a llevar tard (però no tant, avui cap a dos quarts de deu). Un cop esmorzats i preparats per sortir, anem a fer un volt i a veure una mica més de mercat.

Hi ha moltíssima gent, és gairebé agobiant. Hi ha moments que costa caminar.

Aconseguim arribar a la plaça del Pes, on ahir vam veure una botiga on comprarem embotits.

També hi ha un lloc que té molt bona pinta per fer-hi un cafè, i acabem fent-ne un... i alguna xocolata desfeta, boníssima.

És gairebé hora de dinar però no ens n'hem pogut estar. La carn és dèbil :D

Tornem a l'auto, i truquem a la grua. Quedem que ve a mirar-ho, per dinar després i llavors venir amb la grua.

Dit i fet.

I, efectivament, després de dinar, apareix la mateixa grua que surt a la foto d'abans.

Lliguen l'Elna per l'eix de darrere:

I des d'aquí, aquesta grua (petita, però matona, és 4x4), estirarà, primer amb el cabestrant, i després ja arrossegant-nos fins terreny competament segur. Diu el conductor que no recorda ja si és la novena o la desena auto que treu aquest cap de setmana...

Preparats!

I, finalment, ja som a la banda segura, només quedarà fer marxa enrere entre les autos sense trencar-ne cap :D

Torno a buscar una estora de goma que encara és allà, i faig alguna foto.

Aquí, estaven encallades les rodes del davant:

La roda davantera dreta havia fet un bon forat...

Uff... quan hi havia la roda, no semblava tan fons!

I, un cop buidades grises i negres, marxem de Vic. Destí: Sant Hilari Sacalm.

Arribem a l'àrea, el terreny és sòlid i hi ha moooolt de lloc!  Abans d'aparcar, carreguem aigua,

Aparquem lluny d'una Rimor que té el generador posat continuament, ens posem a l'altra banda d'una auto holandesa.

Sopem, i a dormir, avui encara més anivellats.

Dilluns, 8 de desembre

Un cop llevats i esmorzats, anirem a fer un volt pel poble. Abans, però, veiem que l'Espai Aqua, que volem visitar (hem tret la idea de casetasobrerodes.blogspot.com) és quasi davant de l'àrea. Tot i que, per arribar-hi, cal fer una caminadeta en pujada.

No és una exposició molt gran, però està bé.

Un cop acabem, anem cap al centre del poble, a fer una volta

I tornem! En venir semblava que l'àrea era força lluny del poble, però no és així.

Un cop dinats, truquem a la policia municipal perquè hi ha gent que va a fer pràctiques (sense carnet) i a fer virolles a l'àrea, fa por que no atropellin algun nen o xoquin amb alguna auto. Ahir ja n'hi va haver uns amb una mini-moto, un amb un Renault 8 antic que va estar només un moment, i avui un Kadett està fent voltes i canviant de conductor, cap d'ells amb pinta de tenir ni carnet ni edat...

La policia ve bastant aviat però el cotxe ha marxat poc abans.

Bé, tornem a buidar aigües, i marxem.

Trobem una mica d'embús a la C-17 pels que surten de Vic, però no és greu. Arribant a Granollers, altre cop, però em desvio pels polígons per anar a l'autopista i no fem cua (tampoc guanyem temps).

Paradeta prop de l'aparcament, a rentar una mica el fang:

I a desar l'Elna!

La nevera ens ha deixat de funcionar aquest cap de setmana, o sigui que caldrà parlar amb Caravanas Hernández ràpid, per solucionar-ho en garantia abans de Nadal...

Totals Elna: 32 sortides i 20050 kms fets, a una mitjana de 1.66 sortides i 1040.64 km al mes, i 90 nits passades a la nostra segona caseta :-)

Totals Iaia: 43 sortides i 17337 kms fets, a una mitjana de 2.06 sortides i 832 km al mes, i 101 nits passades a la nostra segona caseta :-)

Totals Iaia+Elna: 75 sortides i 36212 kms fets, a una mitjana de 1.87 sortides i 903.03 km al mes, i 191 nits passades a la nostra segona caseta :-)

1. Molt xula la sortida! llàstima de l'encallada del fang! La fira de Vic és molt divertida!