diumenge, 4 de novembre del 2012

Castanyada a Tuixent-La Vansa amb acpasion

Quan es va publicar a acpasion.net una proposta de castanyada + excursió per Tuixent-La Vansa, no ho vam dubtar: el tema sonava de conya.
Completant el cap de setmana amb un parell de dies per Gòsol i Saldes, potser amb parc d'aventura (Parc de Palomera), i una visita al José, un ex-company de feina que passa les vacances a Gòsol, la cosa pintava bé.

Al final, ha estat un pont bastant complicat: sortida dijous una mica massa tard, avaria a Berga (un cop parem a dinar al punt d'informació de la C16, el motor no arrenca), quan anem els 5 sempre és tot més complicat (molts en poc espai, amb molta diferència d'edat amb els dos petits), molta tensió a la feina (afortunadament res a veure amb els problemes d'aquest tipus que té un munt de gent), etc.

Trucada al RACC, i ve una grua (els he avisat de les mides i pes de l'auto i en ve una de grosseta). El gruer  ens l'arrenca, i ens anem a Berga, a la Ford. Aconseguir aparcar, en pla, a la porta del taller.

Fem fem un volt per Berga, que no coneixem, tota la tarda per passejar tranquil·lament.

A sopar a l'auto i a dormir d'hora.

A les 9 del matí, quan obren, ja em tenen pregant que ens "colin" davant els cotxes que tenen per fer aquell dia, i ens la arreglin, que hem d'arribar a Tuixent sense falta.  A les 10, diagnòstic: motor d'arrencada sencer per canviar.

Volta per Berga, aprofitant per comprar un regalet que li volia fer a la Gemma, i una estona al parc del costat mateix de la Ford:

A les 15:00 arriba el nou motor d'arranc, i a les 15:55 sortim corrents, havent pogut visitar bé Berga, cap a Saldes.

Aviat veiem el Pedraforca, al fons

Sabem que a les 17:00 tanquen l'admissió al parc d'aventura (tirolines, etc, pels arbres) de la Palomera, entre Saldes i Gòsol, i arribem a les 16:55. Ja han recollit tot, els pobres, han de tornar a muntar perquè els tres petits (i dos més, que van aparèixer ja passades les cinc) gaudeixin una bona estona, els encanten aquests parcs.

Equipem els nens:

I cap als arbres:

Passant per davant "la iaia":

El Marc fa mooooltes voltes al circuit de petits:

I el Jan i la Judit van al primer circuit blau (en faran dos, la Judit, i aquests dos i dos vermells, el Jan):

L'auto ens espera allà al fons:

Ja de nit, cap a Gòsol, on havíem de haver-nos trobat amb un ex-company de feina, però ja no dóna temps, d'aquí a Josa, entrada a Tuixent per preguntar, i d'aquí ja directes al refugi (encara que no s'hi ha d'arribar, si calia anar, s'hi va ...). Convençut que la trobada és al propi refugi, agafo el camí de terra, i quan vaig que aquí falla alguna cosa, ja no es pot donar la volta fàcilment...

Com deia, el Jan (no el nostre Jan sinó el d'acpasion, un dels dos organitzadors de la trobada) ve al rescat i ens troba aturats al camí de terra (que és més aviat una mica de fang, on parem), estudiant si baixar a l'aparcament per donar la volta i tornar a on l'estació, o donar la volta sense baixar, cosa que finalment descartem perquè hi ha massa fang.

En fi ... baixada, volta, i pujada amb inèrcia per passar la zona de fang, afortunadament sense problemes.

I per fi, arribada a l'aparcament d'asfalt. Aparcar, amb falques per la mica d'inclinació, i a sopar i a dormir d'horeta.

L'endemà pel matí , arriba la darrera auto, mentre esmorzem. Ja en som 22.

A les 10, tothom cap a l'excursió!

Caminada fàcil, no excessivament llarga, en un entorn perfecte, i fins i tot amb neu al camí! Què més es pot demanar??!!

Naturalment, de seguida hi ha boles de neu preparades!

Arribem al destí, i contemplem la part dels Alabaus, de l'estació d'esquí del Port del Comte:

I la Tossa Pelada:

Els nens fan amistat amb el Quim, i s'afegeixen a la construcció del ninot de neu:

A la Gemma li agrada, això de la muntanya :-)

El ninot ja està acabat, ha quedat la mar de bé!

De tornada fem via pel tallafocs, on els nens "esquien" sense esquís:

I ja som a les autos:

Després de dinar, el Marc i la Judit van a jugar a l'habitació de jocs del Quim (el garatge enorme de la seva auto, que porten completament buit). Després demanaran que la propera auto tingui habitació de jocs (jo també ho vull però de portar-la buida ni parlar-ne :D)

Quedem per sopar, més d'hora, els que portem nens més petits (karmelo i Sandra, amb el Quim, i nosaltres):

I després venen els demés.

Una família ha portat un pastís impressionant, casolà però que sembla professional!  I unes galetes amb decoració, molt xules!

No tinc foto de quan estava ple de gom a gom...

Després del sopar, cap a dormir!

I l'endemà ens llevem amb pluja. Ens respecta prou per recollir, però no per fer ja cap activitat. La gent va marxant.

I finalment arrenquem nosaltres.

Hem conegut a un munt de gent, i sóc molt dolent per als noms, és a dir que mil disculpes.
Encara que sigui discriminatori, si vull esmentar Jan, pel rescat i per l'organització de tot el cap de setmana, juntament amb Luisjav, a EvaV, a la que tenia pendent conèixer des dels Tonis de Taradell (ja trigues ;) ) i a la qual havia intentat convèncer per anar a Disney aquest any, a Karmelo + Sandra + Quim, amb els que vam estar xerrant bones estones mentre els petits jugaven, als que van reconèixer a "la iaia" (Tonybou, ens veiem a la Cabrerès!), als quals van esmentar que segueixen aquest bloc, als "capos" de acpasion per mantenir aquest mitjà que ens permet aquestes coses (ja havíem coincidit a Rupit per Setmana Santa, encara que no vam arribar a parlar), a les autores del increïble pastís i de les galetes (gràcies!) , i a tots els assistents, pel bon rotllo que hi ha hagut.

Genial l'excursió, els nens protestant (per variar ...) a la pujada, però ho han passat d'allò més amb la neu, i amb la baixada "esquiant" i fent guerra de boles de neu.

Hem tingut sort amb el temps, només ha plogut una estona el darrer dia, i ens ha deixat acomiadar, i fins i tot ha parat una estona perquè juguessin els nens a l'àrea de Navarcles, mentre fèiem el dinar.

Aprofitant per passaejar fins el Llac, havia estat dos cops a l'àrea i encara no l'havia vist tot i estar al costat:

A la propera, per poc que puguem, ens tornem a apuntar!

Totals: 34 sortides i 14698 kms fets, a una mitjana de 2.2 sortides i 950.3 km al mes, i 83 nits passades a la nostra segona caseta :-)