dilluns, 31 d’octubre del 2011

Via Verda de les Terres de l'Ebre

(Versión en castellano)

Sortida amb els peques per la Via Verda de la Terra Alta, per fer el tram que va des de Benifallet fins a Bot, que, segons Karmelo d'ACPasion.net, és molt xulo.
Havíem intentat quedar amb més d'un (veure post "Aventuras X Catalunya" d'aquella web), però al final no va poder ser, i, independentment de si la fem amb ells més endavant, vaig decidir fer-la igualment.

Sortida de casa amb tots els trastos (les tres bicis grans van al Fiamma, les dues petites al garatge).
Parada a la gasolinera per omplir, i cap a L'Hospitalet de l'Infant per autopista, per anar més depressa ja que hem sortit tard.
A l'àrea del Mèdol repassem nivells d'aigua, doncs no ho haviem fet després de la micro-sortida de la triatló infantil d'El Prat.

De L'Hospitalet cap a Benifallet per carreteres amb corbes i cert pendent, anem tirant amb calma.

Arribem a Benifallet (ens fiquem dins el poble) i preguntem. Havíem d'haver seguit per la carretera enlloc d'entrar, i ens avisen que la cruïlla no es veu gaire. Cap allà, doncs, i efectivament està indicada però només es veu quan ets quasi a sobre, cal anar poc a poc.

Fem un caminet amb amplada justa per l'auto, i gairebé al final, ens trobem amb un cotxe que baixa. M'arrambo tant com puc, i com que just en aquell punt hi ha una miqueta d'eixample, aconseguim que passi. En tornar a arrencar, veiem que no quedava res de res per arribar, i que al del cotxe no li hagués costat gens fer marxa enrere, però què hi farem, no es pot obligar la gent a ser amable...

Aparco al costat d'una camper (també n'hi ha una segona, amb matrícula anglesa, però crec que dormien a l'alberg), i faig un volt a peu per veure què hi ha: uns lavabos públics, un bar, i un alberg.

Sopar, i a dormir, a tocar de la Via Verda.

Ja pel matí, la veiem (el camí de l'esquerra de la foto):

Bicis descarregades, i a punt de marxar, "la iaia" es queda soleta:

Ja arrenquem direcció Bot amb les bicis:

Els tres campions:

Un dels molts ponts:

A sota hi ha unes basses, tocant a la Fontcalda:

Aquí ja es veu Bot al fons:

Entrem a Bot per comprar pa, i ens plantegem dinar en aquest parc:

Però al final decidim anar fins l'estació per veure si hi ha taules de picnic, i sí que n'hi ha, i amb bones vistes:

Justament al costat de l'estació, concretament dels antics lavabos (també hi ha taules a l'altra banda de l'estació):

Està tot en runes, per dintre.

Per aquí la Via Verda continua, però pels peques ja n'hi havia més que suficient:

Després de dinar, pugem al poble, per les escales, i fem un cafè i uns gelats al costat de l'església.

Després, deixar-nos caure de tornada, que és tot de baixada excepte dues rampetes curtíssimes, tan curtes que el Marc les ha fet sense ajuda i sense baixar de la bici.

I la foto arribant a Benifallet:

En resum, és un tram molt maco, amb molts túnels (alguns molt i molt llargs,imprescindible portar bons llums!!) i ponts. I bons paisatges. Als nens els ha encantat, i als grans també.

El Marc ha fet algun tram amb ajuda, i un tram curt enganxat al TrailGator. La Judit ha necessitat una miqueta d'empenta el darrer tram, a les pujadetes, però ha arribat com una campiona. El Jan cap problema.

Carrego les bicis, i un cop passats per la dutxa, juguem una estona, sopem, i a dormir d'hora, a les nou ja érem tots al llit. Aconseguim dormir quasi dotze hores!!

Ja és dilluns, i hem de tornar aquesta tarda.

Recollim i anem cap a Horta de Sant Joan.

Visitem el Centre Picasso:

i fem una volta pel poble, a més de comprar alguna cosa que ens faltava.

Vistes sobre l'aparcament, amb la muntanya de Santa Bàrbara (rere els arbres a la primera foto) i els Ports al fons:

Al centre del poble, la Plaça de l'Esglèsia és molt xula:

Des de l'aparcament també hi havien bones vistes:

Parem a dinar a les afores del Pinell del Brai, a un petit parc (Parc de la Bassa).

Vista d'El Pinell del Brai des de la zona del parc:

Els nens juguen mentre recollim, i cap a casa.

Fem carretera cap a Reus, empalmem amb la N-340 fins Vilafranca, i autopista fins a casa, amb parada a l'àrea de la Porta de Barcelona a buidar i omplir aigues i deixar-ho tot a punt per la propera.

En 3 mesos, portem 9 sortides (1 llarga, 6 de cap de setmana, i 2 micro-sortides) i 3070 km.

Totals: 3070 kms fets, a una mitjana de 1.96 sortides i 667 km al mes, i 21 nits passades a la nostra segona caseta :-)