dissabte, 22 d’octubre del 2011

Brico 10: Arreglar compàs armari

(Versión en castellano)

El problema: els cargols que aguantaven un dels dos compassos d'un dels armaris alts, s'havien passat de rosca. Amb només un compàs la porta de l'armari no s'aguanta a dalt.



És un problema recurrent, doncs en comprar l'auto ja vaig veure que més d'un dels suports dels compassos havien estat arreglats amb un suplement, pel mateix motiu.

Vaig descartar el suplement, per dos motius:
- trobar un material adient, prim però resistent, i que pogués comprar en petites quantitats perquè només em calien uns pocs centímetres quadrats
- amb el gruix del suplement, les portes no queden 100% arran del moble

Vaig demanar opinions a ACPasion, i em van donar diverses opcions, la majoria eren:

- fer servir "masilla" o pasta reparadora en barra (per fusta o genèrica)

- fer servir cola blanca, sigui sola, sigui amb serradures, sigui amb trossets d'escuradent

Vaig comprar la "masilla" multi-ús, i un pot nou de cola blanca, per tenir les dues opcions.

Un cop posats en matèria, vaig decidir provar amb la cola i els escuradents.




Suport low-tech a base de pal d'escombra telescòpic per aguantar la porta mentre treballo:




Una mica de cola en un tros de plàstic, anar trencant els escuradents a trossets petits, sucar-los, i entaforar-los al forat.




Un cop quasi seca la cola, tallo amb el cutter els trossets d'escuradents que sobresurten, poso el compàs i els cargols, i deixo que acabi de secar.


Sembla que ha quedat perfecte. Sempre estem a temps de posar el suplement si amb el temps torna a fallar.












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada