diumenge, 3 de novembre del 2013

Bot i Via Verda de la Terra Alta amb amics

Dijous, 31 d'octubre de 2013

Aquest cap de setmana llarg inicialment teníem prevista una trobada d'ACpasion.net. Però era molt lluny, ens feia una mica de mandra anar fins a El Escorial, i a més, en un dinar amb els amics de quan la Gemma anava a la universitat, va sortir la possibilitat d'anar a Bot, on la família d'una amiga hi té una casa, i que està en plena Via Verda de la Terra Alta. Finalment vam optar per aquesta opció.

Dijous, doncs, en sortir de la feina, recullo l'Elna, i la porto a casa. Carreguem, i recollim els nens a classe de música, per sortir cap al sud.

Decidim, encara que és d'hora, fer una parada a agafar sopar al McDonald's. Ja tenim gana, i així tenim una cosa menys del què preocupar-nos.

Baixada sense res remarcable, fins a arribar a Bot, on passem de llarg la cruïlla que va cap a l'antiga estació, el rètol és molt petit! Si hi aneu, esteu atents als que indiquen "Forat de la Donzella" i "Ermita de Sant Josep", que es veue molt més.
Donem molt poca volta, i en un moment som a l'estació, on ja hi ha quatre o cinc autocaravanes. Aparquem i ja només queda posar-nos al llit.

Divendres, 1 de novembre de 2013

Ens llevem amb calma, i esmorzem.
Encara ens estem preparant per sortir quan arriben la Montse i el Pol a l'auto. Ensenyem l'Elna a la Montse, encara no l'havia vist, i sembla que li agrada força :)

Arriben a Bot la Nuri i l'Agus amb el Jan i la Carla, o sigui que anem cap al centre.
Descarreguen el cotxe al pis que han llogat a mitges amb la Montse M. i el Vicente, just al centre del poble.

Anem a casa de la família de la Montse C., on ens espera en Pipo, i mentre som allà, arriben la Montse M. i el Vicente, amb el Pau.

En Marc i jo baixem un moment a l'auto, i aprofito per fer alguna foto d'on hem aparcat (l'edifici de l'esquerra és l'antiga estació, ara abandonat però que sembla que s'hi farà alguna cosa):

Ben a prop de la via verda!

Ja per la tarda, anem a fer una excursió curta, a l'ermita de Sant Josep,

Vista de Bot des del turó de Sant Josep:

Després, ens tenen organitzada una visita al petit museu d'antiguitats que tenen a Cal Menescal, amb tast de vins inclòs. Allà la Margarita ens explica per a què són moltes de les coses que hi ha, algunes ni tan sols les reconeixem! Després del tast cau alguna ampolleta de vi i d'un vinagre força especial, i que està molt bo.
En sortir, alguns van al parc amb els nens, i altres "ens perdem" i acabem anant-hi passant per l'altra punta del poble, sort que no és gens gran :-D

Anem a sopar i a veure el partit (Barça-Espanyol) al Club Esportiu, la pantalla no és molt gran, però suficient (encara que el só és molt dolent) per veure guanyar el Barça :-P

D'aquí, al llit, que demà toca cansar-nos més, pedalant!

Dissabte, 2 de novembre de 2013

Ens trobem a les 10.15 a l'auto, ja tothom amb les bicis pròpies o llogades.
Sortim via verda avall, en direcció a Benifallet.

Anem tots junts fins a Pinell de Brai:

i aquí alguns decideixen anar tornant, després de la foto de grup.

La resta fem un tram més fins a Benifallet:

Allà tots se'n tornen, excepte jo, que baixo fins a Xerta (8 km més)

L'Assut de Xerta:

I per fi, l'estació:

On també hi ha alguna autocaravana.

Torno, amb la intenció d'enganxar la resta i no fer tard a dinar. Vaig forçant-me una mica, que, en el meu estat de forma actual, tampoc és gaire ràpid que diguem...

Passo Benifallet, passo Pinell de Brai, i, en arribar a un dels túnels, trobo la Gemma i el Marc allà parats. Un accident, diu la Gemma... en Marc ha caigut sobre la seva bici, i ha picat just on no cobreix el casc, amb l'eix de la roda. S'ha fet un petit trau, que ja han netejat amb aigua i cobert amb tiretes, però caldrà posar-hi algun punt. No hi ha cobertura de mòbil, i havien començat a caminar cap a Prat de Comte. Pregunto a en Marc, i no es veu capaç de pedalar, però sí d'anar pujat a la bici i que l'empenyi. O sigui que el porto agafat pel coll amb la mà dreta, i m'agafo a la bici amb l'esquerra, i pedalo, arrossegant-lo fins a Prat de Comte.

Mentre, la Gemma s'ha avançat una mica, per demanar a algú que l'acompanyi a l'hospital. A Prat de Comte hi ha una autocaravana, i dues furgos VW que estan a punt de marxar, però ningú ofereix a portar en Marc a que el curin. Com a molt, estan disposats a trucar als nostres amics per avisar-los, mentre nosaltres ens quedem allà sense cobertura. Jo hagués deixat la meva família una estona a Prat de Comte i hagués fet un viatge ràpid a Gandesa, el Marc no té res greu però pel poc que hagués costat...  Però ningú té tantes ganes d'ajudar, i com que només queden  4 km fins a Bot, que vagin tots on hagin d'anar (s'entén, no?) que nosaltres ja hi anem en bici. "Moltes gràcies", si ho arribeu a llegir.

I, aquest cop de veritat, gràcies als que van preguntar si podien fer res i als que van ajudar a les primeres cures, en plena via verda.

La Gemma s'avança i avisa els amics, i quan arribem en Marc i jo al cap de poc, l'Agus ja ve en cotxe i porta la Gemma i en Marc a Gandesa.

Jo em quedo guardant les bicis i la resta de coses.

La cosa se salda amb 3 punts posats en viu (jo em pensava que la civilització i els avenços en medicina ja havia arribat a Catalunya i hi havien sistemes per no fer mal a un nen mentre el cusen, però es veu que no, puntada ve i puntada va de viu en viu...).

En fi...

Mentre, la resta de la colla ens hem anat dutxant i preparant per la paella que ens ha fet la Margarita, i a cap de poc arriben l'accidentat i els acompanyants, i ens posem les botes amb l'arròs, fins que no podem més. Està boníssim!

La tarda no dóna per gaire.

Sopem al pis llogat, i fem algun gin-tonic, però no anem a dormir molt tard.

La Judit se'n va a dormir amb les altres nenes, a casa la família de la Montse C.

Diumenge, 3 de novembre de 2013

Em desperto sense saber quina hora, amb un avisador que vé de la nevera. Em faig una mica el sord, però penso que si és que s'ha acabat el gas, passarem fred al cap d'una estona, o sigui que m'aixeco a comprovar-ho. Són les 4:30, i, efectivament, cal canviar la bombona de propà... sort que fora no fa gaire fred. En un moment torno a ser al llitet amb tot solucionat.

La Gemma es lleva més d'hora i marxa a casa la Montse C., on la Margarida té preparat un taller de casquetes (dolç típic de Bot, farcit de cabell d'àngel).
En Marc i jo dormim més, ens llevem tardet, esmorzem amb calma, i pugem cap allà més tard, quan ja estan acabant.

Alguns anem a fer una visita ràpida a l'agrobotiga, per comprar material per fer casquetes a casa, però no tenen el que necessitem, i en sortim amb alguna ampolla de vi "Llàgrimes de tardor", que té fama de ser bó :-) (encara que el que té la fama és el blanc i jo l'agafo negre reserva).

Baixem a l'auto una estona el Marc, la Gemma i jo. Ells fan una partideta al joc de cursa de tortugues, i jo aprofito per relaxar-me una estona.

Poca estona, perquè ja és hora d'anar a dinar a la Braseria Laia. Passant a comprar mistela per Cal Menescal, per fer casquetes a casa:

Ens inflem a entrecots i xuletons i altres plats similars (i una mica d'amanida per dissimular). Si hi aneu, ull amb el què demaneu perquè acabareu amb una quantitat considerable al plat!! :-)   L'entrecot, de 4 cm de gruix, i fet tal i com l'he demanat (completament cru), està de nassos :-)

Després de dinar ens acostem per darrera vegada a casa la família de la Montse C.
Els nens juguen a futbol i bàsquet al carrer, mentre les nenes ens fan una actuació musical que han estat preparant pel matí.

I ja arriba l'hora de marxar. Tenim "morros" amb la Judit i el Marc perquè no volen, i acabem marxant a "les males"...

En fi, llàstima de final, però el cap de setmana llarg ha estat de conya.

Ja hem avisat que, com que ens han tractat tan i tan bé, corren el risc que tornem :)

Totals Elna: 13 sortides i 7323 kms fets, a una mitjana de 2.19 sortides i 1234.28 km al mes, i 35 nits passades a la nostra segona caseta :-)

Totals Iaia+Elna: 56 sortides i 23485 kms fets, a una mitjana de 2.09 sortides i 877.41 km al mes, i 136 nits passades a la nostra segona caseta :-)

1. Ostres a l'aparcament hi havia una "quasi Carolina"!

1. Sí! :) Amb una distribució molt diferent, però per fora, semblant!

2. Hola Xavi, muchas gracias por tus entradas, he leído varias estos días porque estoy ultimando nuestro viaje de verano. Vamos en autocaravana y con bicis, nuestro peque tiene 5 años y ya va en bici, a ver lo que va aguantando.
    Además quería decirte que, aunque soy madrileña y vivo en Lanzarote, mis abuelos eran de Barcelona y me hablaban en catalán... Así que me ha traído muy buenos recuerdos.
    Te seguiré leyendo.
    Saludos

1. Hola!
      Encantado de que te gusten :) Desafortunadamente, salimos poquísimo, últimamente, por las actividades deportivas de los niños... Y las vacaciones, son tantas fotos y tantas horas de elegir, explicar... que acabo no haciendo entrada de salidas tan largas...
      Que tengais muy buen viaje este verano! :)