diumenge, 15 de gener del 2012

Festa dels Tonis a Taradell

(versión en castellano)

Fa dies que estem apuntats, amb un munt d'autocaravanes més (diuen que podem arribar a les 235!), a la festa dels Tonis de Taradell. L'EvaV ho ha publicat a acpasion.net, i té bona pinta!

Per fi arriba el dia, i és hora de tornar a fer una sortida amb "la iaia"!

Divendres, 13 de gener del 2012

La Gemma ens ajuda a preparar-ho tot, i portar-ho a l'auto, però sortim sense ella: té un sopar amb les amigues, i vindrà demà en tren, ja la recollirem a Vic o a Sant Miquel de Balenyà. El Jan tampoc és amb nosaltres aquest cap de setmana, i per tant anem només la Judit, el Marc, i jo.

El camí és curt, i en el que triga el CD del Club Super3 (els que teniu fills o nets segurament ja sabeu, "Uh, oh, no tinc por", etc :-) ) ja som allà.

Gràcies a les indicacions de l'EvaV, anem pel camí més ràpid i trobem desseguida l'aparcament 2 d'ACPasion, quasi davant del cementiri. Ens reben un parell de voluntaris, que molt amablement ens indiquen com entrar. I un cop dins, fem una volta, hi ha alguna part de terra solta on patina una mica, però pugem fins darrera, i arribem altre cop davant de l'entrada, on hi ha una plaça bastant petitona, però suficient, plana, i amb veïns només a una banda (així només correm el risc de sentir una tele per un costat :-) ). És una Hymer model molt antic, però amb matrícula Hxx i aspecte de nova de trinca:

Amb una sola falca n'hi ha prou, i poso el nou aïllant tèrmic exterior de fabricació pròpia.

No és molt còmode de posar perquè és una mica rígid, i les tires per les portes són provisionals, però fa el fet.

Fem una sopeta i uns ous passats per aigua (que cal tornar a passar pel foc perquè ara resulta que els volen durs...) i els nens a dormir, a la caputxina, on hem quedat que dormirem els tres junts.

Em quedo una estoneta llegint correus al mòbil, i a dormir a quarts de dotze. Bé, si és que em queda lloc... però recol·locant una mica la Judit, que està al mig, acabo entrant-hi.

Dissabte, 14 de gener del 2012

Ens despertem a les 7:20. Pretenc dormir més però de cop el Marc té mal de panxa, i de cop ganes de treure! Aconsegueixo que ho faci en una bossa de plàstic...
Hi torna al cap d'una estona, aquest cop al WC, però ja no treu rés.

Com és d'esperar, no esmorza. La Judit i jo sí que ho fem, tot i que jo també em noto la panxa tocada (pensaria que no cuino bé, però la Judit està bé :-D)

Mentre esmorzem, pica l'Eduard, que em vol ensenyar un paper amb què ha folrat el bany de la "Hilda", quedem que després passo (al final, quan torna encara no he passat, quan passo no hi són, i quan hi torno l'endemà ja han marxat, o sigui que rés de rés).

Però el Marc té ganes de sortir, o sigui que carrego un parell de bosses per si de cas, i ens abriguem força (està tota l'herba de l'aparcament, blanca, i el termòmetre marca 0 graus, que després crec que eren a la cabina, que estava aïllada de l'habitacle).

Sortim (i aprofito per fer una foto)

I anem a passejar amb les famílies del Josipol i Sherpajose:

Anem al Mas Casablanca, a visitar-lo. A més de poder fer-hi visites, aquí estan ambientats els contes dels ratolins Femí i Valentina:

En algun moment havíem llegit que la visita normalment era guiada i de pagament, però que aquest dissabte seria lliure i gratuïta.

Ens diuen que no, que val 5 euros els grans i 3 els petits. Aquí el Sherpajose negociant que ens facin preu especial per grup, cosa que aconsegueix: acabem pagant 4 i 2 respectivament.

La visita és molt xula, especialment pels nens "de ciutat" que no acostumen a veure (i molt menys tocar!) els animals de granja.

Comencem "esquivant" (els nens, alguns altres l'acaricien) el gos, que es diu Barak. No sé si per ser negre...

Aquí ens ensenyen els xais, ens el porten un parell de petitons, i els nens poden tocar-los:

Veiem (i qui vol, toca) conills, cavalls...

I ja sense tocar-los: ànecs i oques (fa gràcia veure com caminen sobre la bassa gelada, fins que es trenca el gel i neden), gallines, porquets i porcassos (una truja immensa!!), la vaca Rita...

Acabem, i cap al tren!

Ens havien dit que havien de cobrar entrada a la granja perquè havien de pagar el tren... però al tren ens diuen de pagar altre cop... només és un euro per persona i val per tot el dia, però alguna cosa no quadra!

Al final no paguem però no ens segellen per a que no poguem agafar-lo després altre cop. Cap problema.

Al final del tren, hi ha els ponis.

El Marc, que ha estat moix fins ara, tot i que ha gaudit de la visita a la granja, s'anima de cop! Vol pujar, i, és clar, em convenç fàcilment :-D

Tres voltes pel recorregut marcat per la cinta.

Mentre, les altres dues famílies han anat tirant.

En acabar amb els ponis, anem al centre a comprar pa, que al final decidim que no cal.  Però trobem una botiga de la Granja Armengol, i aprofitem per carregar de coses que compràvem a la equivalent que hi havia a Sant Cugat: mató per postres, llet fresca, iogurts diversos, mel de romani..

Anant cap a l'auto, retrobem els demés i anem junts.

La Judit i el Marc (especialment la Judit), s'ha fet força amiga del Nil, el Set (no sé si s'escriu així...), i el Pol. Hi ha també el Jan i l'Ona però són mooolt peques per ells. I les mares, la Sílvia i la Iolanda.

Arribem a l'auto, faig primer plat per 4, comptant ja amb la Gemma, els nens se'l mengen, i recollim les quatre coses que calen per arrencar i anar a Sant Miquel de Balenyà a buscar la Gemma, que arriba a les 14:00 en tren.

Tornem, i acabem de dinar tots.

Per la tarda, tornem a sortir, ara ja les 3 famílies completes. Anem a la passejada en burro, que comença darrera el centre cultural Costa i Font. Som els primers, i només arribar ja pugen els nens:

I alguns no tan nens!  :-D

Després, jocs tradicionals, i cafè amb llet al mateix centre, on  hi ha també la biblioteca i un teatre.

I al teatre a la presentació del darrer conte del Fermí i La Valentina. La Roser, la pagesa, ens l'explica:

El dibuixant, l'Scaramuix en acabar, fa un dibuix en directe:

La Judit, amb l'Scaramuix:

El Marc no aguanta tota la estona i acaba adormint-se:

En comprem un exemplar, i l'Scaramuix ens el dedica, amb un dibuix especial per la Judit i el Marc!

És una passada veure dibuixar en mig minut i així de bé.

Hem de tornar, i em disposo a fer-ho amb el Marc en braços... però el Jose em salva (gràcies!!), deixant-nos el cotxet de l'Ona, que va en braços:

Ja feia temps que no conduïa un trasto d'aquests!

I a dormir!!

Diumenge, 15 de gener del 2012

Avui els nens es desperten una mica més tard...

Esmorzar tranquil·lament, i sortim a voltar, per veure el Passant.
Hi anem altre cop amb les altres dues famílies. .
En sortir, faig aquesta foto per a que es vegi com d'aprop estem del centre del poble, es veu l'església

Davant d'on comença el passant, hi ha un globus aerostàtic. No hi ha molt cua, o sigui que ens hi posem:

I pugem fins on ens deixen les cordes:

Quina cara més rara que ha posat la Judit!! :-D

L'interior d'un globus, vist des de sota:

La família "Sherpajose" ja ha pujat abans que nosaltres, ara els toca als "Josipol":

I a veure el Passant:

Més de cent carros (a mi no em sembla que n'hi hagi tants, però això he llegit a alguna banda...). La majoria de carros, perfectament ambientats (dic la majoria, doncs alguns portaven llandes d'aliatge i frens de disc :-D), molta gent vestida de forma adient, balls de bastons, un parell de bandes de música, cavalls, ases.. Molt llarg i molt xulo!

Tornem per on hi ha el petit mercat amb paradetes de "duros a quatre pessetes", segons diuen:

El Marc davant l'església:

I l'ambient:

La Gemma, aprofitant una parada dels demés, per posar-se al dia del Facebook o el Twitter:

Dinem, i en acabar la Judit torna a desaparéixer per anar amb els amics. Per poca estona, doncs tornen tots ells, i estan una estona jugant a la nostra auto.

Arriba l'hora de marxar... comiats, plegar-ho tot, i cap avall.

Parem a l'àrea del Vallès, com sempre. Ens temem que pot haver-hi alguna auto buidant... però no tantes!!! :-D

Dues d'elles són el Sherpajose (a la foto), i el Josipol, que han sortit uns minuts abans que nosaltres:

Un cop preparada l'auto per la propera sortida, acabem el camí fins a casa, aparquem, i... fins la següent!!

Un cap de setmana molt xulo, amb prou coses a fer però sense anar a "toc de xiulet", amb amics, i molt bona organització de l'estada, accessos, etc, i de les activitats en general!!

Totals:  14 sortides i 4894 kms fets, a una mitjana de 2.29 sortides i 864 km al mes, i 32 nits passades a la nostra segona caseta :-)