diumenge, 28 d’agost del 2011

Vacances Estiu 2011: Alt Urgell - Cerdanya - Conflent - Rosselló

Dia 1, 16/8/2011: Sant Cugat - Calaf
Sortim tard de casa, en direcció a Cardedeu enlloc de cap a l'A2, perque ens vam oblidar la bici del Marc quan vam estar a ca'ls sogres fent bricos la setmana anterior... Aprofitem per parar al Decathlon de Mollet a comprar un parell de coses i

sopar al Viena. Recollim la bici, i després de fer Tetris per posar-la al maleter sota la llitera de baix, on també hi ha la de la Judit, tirem cap a la A2. Com que tornem a passar quasi per davant de casa, i també ens haviem oblitat uns congelats, entrem a Sant Cugat a recollir-los...

Total, que tornem a sortir de vacances per segona vegada, a les tantes. Ens plantegem quedar-nos a dormir a casa, però vull sortir de vacances AVUI i punt.
Aconseguim arribar a Calaf, busquem l'àrea i l'acabem trobant, però està tancada amb cadenats i cal demanar la clau no-sé-on. No té pinta de que es faci servir molt, aqueta àrea...
Davant mateix hi ha una esplanada, o sigui que dormim allà.

Dia 2, 17/8/2011: Calaf - Sant Joan de l'Erm
Pel matí passa la policía local, ens miren però no diuen rés.
Esmorzem i tirem cap a la carretera del pantà d'Oliana, per arribar quasi fins La Seu i desviar-nos cap a Sant Joan de l'Erm.
Arribem a dalt després de 28 km de corbes i pujada, al principi s'encén el llum de la reserva... espero que arribarem i la cosa donarà per tornar a baixar!
Després de preguntar i inscriure'ns al refugi de la Basseta, acampem a la zona de pins després de dues caravanes. No contractem electricitat, crec que no ens cal.

Dinem i passem la resta del dia per allà.
Per la nit, veiem el partit estrentant el conversor. Cal resintonitzar la tele, però s'agafen un munt d'emissores!
Victòria del Barça, i contents a dormir! Tot i que ens hem carregat un quart de bateria, i hem descobert que l'endoll d'encenedor que no és l'original del vehicle, també tira de la bateria de la cabina... no m'agrada, caldrà canviar-ho. Suposo que amb tres quarts de bateria ja tirarà el motor d'arranc, però queden un parell de dies i hem de carregar mòbils, etc...

Dia 3, 18/8/2011: Sant Joan de l'Erm
Sortim en bici, tot baixada fins la Vall de Santa Magdalena. Dinem allà, de picnic, i els nens jugen pel costat del riu, tiren pedres, etc.
Tornem, ara ja tot pujada. En Marc fa pràcticament tot el camí enganxat al TrailGator, la Judit fa molt de tros ella sola, i altres trams l'empenyo. Déu n'hi dó com aguanta, però!
Un cop a lloc, anem a les dutxes del refugi, una bona dutxa sense escatimar aigua.

Dia 4, 19/8/2011: Sant Joan de l'Erm - Andorra
És un gustàs aixecar-se i veure el paisatge per la finestra de la caputxina!

Avui toca excursió a peu. Anem a Sant Joan Vell. Xino xano, molta baixada, després pujada, pel bosc. El Marc para molt sovint per demanar "gasoil" (aigua), però aguanta. Trobem bolets, desl quans només ens quedem un rovelló (únic del que estem 100% segurs que és bó).
A Sant Joan Vell hi ha les restes d'una ermita i d'un hostal, molt derruïdes. Hi ha bona vista sobre les muntanyes de l'altra banda de la vall.
Dinem al lloc on hi ha menys mosques (i més distància fins a la caca de vaca més propera).
Apareixen uns cavalls, que van al seu rotllo per tota la zona. Passen un parell de cotxes, però hi ha molt poca gent.
Tornem per la pista apta per cotxes, per variar de camí. És molt planer fins al refugi.
Decideixo agafar corrent a 220V per recarregar la bateria de la cabina, carregar mòbils, etc, i estrenem la connexió de l'AC. Després descobriré que, en canviar les connexions per posar la tele i l'amplificador d'antena al convertidor, no tinc connectat el carregador de la centraleta a l'endoll de 220, i no carregarà gens...
Altre cop dutxa amb aigua a sac, pagar l'estada, i som-hi!
Desmuntem la paradeta (tendal, taula de camping, i carregar bicis al portabicis i al maleter).
Arrencada sense problemes, i cap a baix! en ser 99.99% baixada, crec que arribem bé fins Montferrer, on podem posar 10 euros. Però amb la baixada el sensor del dipòsit marca diferent, i ni tan sols anem amb reserva.
Arribem sense complicacions fins al Centre Comercial River, justet de temps, doncs són més de les vuit del vespre. Deixo la Gemma a la farmàcia i centre comercial, i vaig a posar gasoil. No em fan el descompte del 7% perquè encara no hem comprat... però un andorrà amable em deixa la tarja de client i em fan el 5%! Gràcies!!! Resulta que també és ex-autocaravanista, i el de la gasolinera també en té una.
Aparco a la zona adient (sota de tot), i entro ràpid per fer les compres abans que tanquin. Ens dividim la feina i aconseguim fer-ho tot a corre-cuita.
Sopar i dormir a l'aparcament, rodejats d'altres AC's. Aviat ho inauguren com a àrea d'autocaravanes, però encara no hi ha tots els serveis.

Dia 5, 20/8/2011:Andorra - Puigcerdà
Pel matí, pujo al centre comercial a buidar el cassette, que està a tope. Esmorzem, comprem un parell de coses més (un mapa, per exemple). Omplim aigua a la gasolinera, demanant permís, cap problema.
Anem a buscar alguna excursió per fer a peu per Andorra, no molt apartada de la carretera que va cap al Pas de la Casa.
Parem a un punt d'informació, on ens aconsellen anar a l'embassament d'Engolasters. Perfecte, perquè hem de buidar grises, i hi ha un lloc per fer-ho a Encamp, al peu del Funicamp i de la carretera que va a Engolasters. Buidat, sense problemes (per omplir hauriem d'haver anat a buscar una clau).

Pugem, amb certs esforços però sense problemes, fins a l'aparcament, on trobem un foradet prou gros per a que hi descansi la "Iaia".
Excursió a peu, planera del tot, de 3 km en cada sentit. Quan en portem la meitat, però, recordo que no hem posat la nevera a gas... torno amb una correguda, ho soluciono, i descarrego la bici del Jan per no haver de tornar a córrer.
Els agafo abans d'arribar a l'embassament, o sigui que hi arribem els cinc junts. Tampoc és molt maco, però ja farà el cas.

Dinem sota els pins, i prenem el cafè a la terrassa d'un dels bars.
Tornada cap a l'AC, i cap al Pas de la Casa. La Iaia puja més que dignament el port d'Envalira. Baixant veiem l'aparcament d'AC's, n'hi ha moltes.
Parada per fer el darrer intent de trobar la pomada encarregada per la sogra, a dues farmàcies del Pas. Intent infructuós, però, com a les altres cinc o sis que havíem provat.
Passem a França, fem el port de Puymorens, baixem fins Puigcerdà sense passar pel camí del contrabandista, no vull trobar-me un cotxe de cara amb l'amplada que porto.
Anem cap a la zona del llac, per passar la nit i entrar al camping Stel pel matí. Resulta que hi ha festes, i està tot a tope, però trobem un carrer allunyat on podem aparcar i estar tranquils.

Dia 6, 21/8/2011: Puigcerdà
Entrem al camping després d'esmorzar. Busquem una parcel·la que ens agradi, com que hi ha prou lloc, en trobem una prop dels serveis i la piscina, però prou lluny per no sentir-ne el soroll.
El camping està molt bé, té de tot.
Escampem les coses, taula de camping, tendal, bicis... Connectem a 220V. Encara no he descobert perquè no carrega la bateria a 220... Sort que portem la placa solar, que manté al 100% la bateria de la vivenda... Més tard descobreixo que no s'encèn el llumet de 220V de la centraleta, i reconnecto bé el carregador.

Bany, en aigua bastant freda però suportable.

Dues rentadores, amb fitxes a preu d'or, però cal fer-les. No tenim estenedors suficients per tanta roba, però aprofitant el tendal, una corda, i els estenedors, més o menys ens en sortim.
Els nens van a veure la peli que fan per la tarda, però com és d'esperar, a la que surten dolents, els dos petits diuen que nanai... El Jan sí que la veu, mentre vaig al parc infantil amb el Marc i la Judit.
Els nens s'ho passen teta al camping, els deixem anar on volen, i sobre tot el Marc desapareix constantment amb la bici.
Hi ha una activitat d'origami, hi passen una estona però hem d'estar per allà perquè no es volen quedar sols.
Al vespre, anem en bici pel camí de darrera del camping (carretera vella de Llívia), fins Puigcerdà. Volta al llac a peu, veient que han muntat tot per fer un castell de focs per la nit.
Tornem al camping, se'ns fa fosc pel camí.
Havent sopat, veiem els focs des del camping, només veiem els que van una mica alts, però està bé.

Dia 7, 22/8/2011: Puigcerdà
Dia de fer el gos pel camping.
Pel matí tornem a anar en bici, el Marc i el Jan, i jo, a Puigcerdà. Les noies es queden al camping.
Fem unes compres, busquem una ferreteria, i fem una volta pel centre, abans de tornar.
Els nens es passen l'estona amunt i avall per les instal·lacions, ens acompanyem a la piscina, i no fem res fins les sis de la tarda, que hi ha pont de mico i tirolines pels peques. S'ho passen de conya!

Dia 8, 23/8/2011: Puigcerdà - Mont-Louis
Pel matí, recollida, pagar el camping (2 camping cheques i 37 euros, els dos dies), i marxar cap a Prullans, on hi ha una coneguda de la Gemma, de la feina. Piscina d'aigua gelada (els nens, els grans passem) al seu camping, al final també ens hi quedem a dinar. Ens parlen del llac (embassament, en realitat) de les Bouillouses, i pensem que pot estar bé. Després de tornar a passar per la piscina, ens acomiadem i anem a comprar a Bellver, aconsellats per la Noemí. Gelat i aprovissionament de carn i fruita, i cap a França.
Anem cap a França, seguint des de Bourgmadame el recorregut del tren groc.
Arribem a Mont-Louis i pugem a veure si podem dormir a l'aparcament on s'agafen els autocars que pugen a l'embassament, a l'estiu no deixen pujar vehicles privats excepte a alguna hora intempestiva, i no deixen dormir a dalt. Però a baix tampoc, o sigui que no sabem si dormir a Mont-Louis o al llac de Matemale. Al final ens decidim per la primera opció, i anem a buscar l'aparcament del fossar. Aparquem dins, entre altres AC's, a 10 cm del mur de la ciutat, quasi sota el pont d'entrada.

Dóna temps a fer una volta ràpida pel poble, i la Gemma baixa a fer el sopar mentre jo em quedo amb els nens al parc.
Sopar, i a dormir.

Dia 9, 24/8/2011: Mont-Louis - Villefranche de Conflent
Abans de deixar l'aparcament (4 euros tot el dia, incloent servei de buidat i càrrega d'aigua), aprofitem per descarregar aigües i omplir.

Malauradament, l'aixeta és raríssima, i com que no estem a zero d'aigua, ens cansem ràpid de no saber fer-la anar. Això va ser una pifia, perquè quan vam descobrir com funcionava hauriem d'haver tornar a omplir per quedar al 100% però no ho vam fer. No seria la pitjor del dia, però...
Pugem cap a l'aparcament de dalt, aparquem l'AC, i pugem en "navette" fins el "lac des Bouillouses". Ens informem i decidim fer la ruta dels estanys del Carlit, versió curta (2.5 h a pas d'adult). Els primers tres quarts d'hora, la pujada té certa gràcia (pendent, pedres, arrels), amb la qual cosa el Marc puja sense queixar-se, motivat per la dificultat.
Al cap de molt, recordo que no he engegat el GPS, m'agrada enregistrar els recorreguts i no ho estic fent. M'aturo a treure'l de la motxil·la i els deixo avantatge.
Continuem, però vet aquí que la Judit cau i es rasca amb l'única pedra d'aquell tram. Trec la farmaciola, i li curem la rascadeta. No sé si aquí o a la parada anterior pel GPS, em deixo la funda de la càmera de video, amb la càmera i les ulleres de veure-hi dins... La càmera em sap poc greu, és bastant dolenta, però la cinta amb imatges, i les ulleres bones, sí que em fot haver-les perdut... Quan me n'adono, baixo fins on la Judit ha caigut, però rés... Confio que algú l'haurà recollit i la deixarà a Informació (no va ser així, tot i que vaig deixar les meves dades, no han trucat) i recupero fins atrapar-los.
Dinem a l'estany del Valell, i continuem, ja de baixada, fins el punt d'informació. Pregunto per la càmera i les ulleres, deixo el meu nom i telèfon, i marxem resignats... Mig provisqueja, però portem cangurs, i quan ens els posem para.
Baixada amb autocar amb pudor de gos (perquè dels dos que van pujar, un cap problema, però l'altre feia un tuf impressionant).
Arribada a l'auto, i cap a Vilafranca de Conflent, seguint altre cop el recorregut del tren groc.
Se'ns encén un llum vermell quan anem a parar a veure el tren pel pont més espectacular. Com que el tren triga tot i que acabem d'avançar-lo, decidim marxar, i mentre ens preparem, passa pel pont i el veiem quan ja segueix muntanya avall... Quan arrenquem, el llum vermell no s'encén, per sort.
A Vilafranca, anem directes a l'estació, que està allunyada del poble, sabem que s'hi pot dormir. 3 euros, que ens costa arreplegar (el parquímetre no accepta targetes, ni monedes de 5 cts.), per passar la nit. Sense cap servei, però. Aparquem al costat d'una Carthago de doble eix darrera, grandíssima, luxossíssima, i caríssima, amb matrícula belga.

Tot seguit, veiem arribar el tren groc des de la AC.

Com que veiem que queda poca aigua, intento anar-ne a buscar una garrafa, però no ho aconsegueixo i comença a ploure, o sigui que ens quedem amb la poca que hem carregat a Mont-Louis.

Dia 10, 25/8/2011: Villefranche de Conflent - Casteil
Com que estem a zero d'aigua, per la "cagada" d'ahir, decidim acostar-nos a Prades a buscar on carregar, i esmorzar després. No aconseguim trobar cap font, ens costa trobar un parc infantil però els nens de Prades viuen sense aigua, sembla, no hi ha font. Decidim anar al McDonalds a fer servir la WiFi, i allà buscar informació. A sobre, torna a encendre's el llum vermell... truco al concessionari i em diuen que si s'apaga i tinc oli, no ha d'haver problema, que si vull buscar una Ford... Com que portem oli, i en tornar a arrencar no s'encén, tirem. Al final trobem un planell de Prades, on localitzem el McDonalds. ens hi acostem, aprofito per fer un café dolent de McD enlloc de molt dolent d'Oroley, i busco info, mentre els altres esmorzen a la auto.
Decidim anar a les coves de Vilafranca, les Canalettes. Quan hi enfilem, veig un petitíssim edifici de lavabos, i decideixo acostar-m'hi. Mentre penso com agafar aigua d'una aixeta de rentamans, descobrim que al de noies hi ha presa de manguera! Carreguem fins dalt, i anem cap a les coves amb tot en ordre.
Aparquem a les coves, i anem a visitar la grotte des Grandes Canalettes (http://www.3grottes.com/ca/grotte-grandes-canalettes.html).
Ben abrigats (hi ha 13º, dins), fem el mig kilòmetre fins el final de la zona turística, i la tornada. La veritat és que és impressionant. I hi ha una zona on hi ha quatre llums que canvien amb la música, i la primera peça que sona ens va agafar per sorpresa... escoltar el Virolai a 500 m sota terra, a França, envoltat d'estalactites, no ens ho esperàvem pas!
Comprem un parell de xorrades pels nens (unes pedres imantades i un boli que fa llum quan escrius), i un didal per la col·lecció de la sogra, i cap a Casteil (http://www.casteil.fr/navigationCAT.htm), dalt de tot de la mateixa carretera.
Just abans d'entrar al poble, hi ha un aparcament on està prohibit tot excepte els "camping car" (que és com diuen allà a les autocaravanes).
Busquem un lloc anivellat, però els dos millors els tenen dues campers. Mentre ens ho pensem, una se'n va i aparquem al millor lloc de tots!

Volteta per Casteil, els nens en bici i nosaltres a peu. S'acaba ràpid, només són dos carrers curts.
Tornem, i arriba una Niemann-Bischoff integral, que porta un rètol amb el nom: La Casona.
Com que em sona el nom, els pregunto si són d'Acpasion. Hi han escrit algun cop però escriuen més al seu propi bloc (http://rafeliroser.jimdo.com/els-vehicles/la-casona/). Xerrem una estona amb ells, el Jan i jo.
També arriben els de la Carthago que vam veure a Vilafranca.
Anem a sopar i a dormir.

Dia 11, 26/8/2011: Casteil - Colliure
Pel matí, excursió cap a Sant Martí del Canigó. Són 45 minuts a peu (a ritme d'adult), per la pista per on pugen els 4x4 que et claven 13 euros per persona. Però a més del preu, ens agrada caminar i volem que els nens s'hi acostumin, o sigui que hi pugem a peu.
Amb la conya que la parella (d'uns 60 anys) de la Carthago ens atrapa, i agafant alguna drecera, pugem a bon ritme i sense queixar-se massa (només els primers 30 segons, el Marc, demanant anar a coll).
Fem tard a la visita que comença, i a més totes són en francès o castellà. En plè Canigó, em sembla un sacrilegi no fer-la en català, i a més passo d'esperar una hora i que els nens no entenguin la visita en francès (que era la següent). O sigui que pugem al mirador de sobre, fem fotos, i cap avall! Per un altre camí, però, molt més xulo!
Després de dinar, aixequem el campament, i cap a Colliure, evitant autopistes. De passada per Prades, ens acostem al centre comercial que ja coneixem, i descarreguem i carreguem tot el què cal. Per descarregar grises, fem servir un rentat tipus Kärcher que accepta "camping car". Mentre rentem el morro, descarreguem per la cua :)
Arribem a Colliure sense novetat, i trobem l'àrea, que és un aparcament fora del poble, distribuit en terraces, per un total de 350 cotxes, amb serveis per AC (corrent 220V només a unes poques places de baix de tot, al costat del lloc de buidar i omplir). Pugem fins la terrassa més alta, per estar més tranquils i que els nens puguin jugar sense massa trànsit. Aparquem bé, dels pocs que ho fem, doncs com que està molt buit, molts aparquen atravessats, ocupant 3 places...
Els nens juguen una estona, plou una altra estona, i sopem i dormim, ja no baixem al poble.

Dia 12, 27/8/2011: Colliure - Sant Cugat
Pel matí, després d'esmorzar, agafem la primera "navette" (minibús gratuit, ensenyant el ticket del parking, que baixa al poble cada 30 min.) i anem a veure Colliure. De mal humor, perquè els nens s'estan portant fatal i ja estem farts.
Veiem els carrers del centre, la platja, entrem al castell i el visitem, i tornem amb la "navette" cap a l'auto a dinar.
Després de dinar, buidat i omplert, i agafem la carretera de la costa, fins Cerbere, Portbou, Llançà, i ja cap a dins a buscar la baixada per la N-II (A2, ara) fins Granollers, i autopista fins a casa.

Han estat unes vacances "de prova", haviem sortit en AC caps de setmana que no teniem el Jan, però no tants dies, ni tots cinc.
L'auto, excepte alguna coseta que s'ha anat arreglant o que arreglarem ara (alguna frontisa, cal retocar un taulell que vaig fer per ampliar l'espai a la cuina, etc), cap problema.
Viatjar amb ella, decidint cada dia on vols anar o quedar-te, és genial.
Ara bé, fer-ho amb tres nens com els nostres, és més difícil. Costa que entenguin que no és un parc d'atraccions on es pot saltar, jugar amb les finestres, o fer-hi guerra de coixins.
En fi, a veure la propera sortida curta com va.

Totals: 1707 kms fets, a una mitjana de 0.65 sortides i 371 km al mes, i 15 nits passades a la nostra segona caseta :-)